Verzenden & Retourneren

Verzenden & Retourneren - Modelcore

Verzending

 

Bij Modelcore worden alle designs in eigen huis geproduceerd en met de hand afgewerkt. Zo zorgen we ervoor dat elk item met aandacht en zorg wordt verzonden.

 

Wij streven ernaar om bestellingen die vóór 23:59 uur geplaatst zijn, de volgende dag te verzenden. In sommige gevallen kan de verzending echter 1 tot 3 dagen duren.

📦 Wij verzenden 7 dagen per week, ook in het weekend.

 

De levering vindt plaats via PostNL of een andere geselecteerde pakketdienst. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een Track & Trace-code om je pakket te volgen.

 

Let op: tijdens feestdagen of drukke periodes (zoals acties) kan de verwerking iets langer duren. Indien hiervan sprake is, wordt dit altijd duidelijk aangegeven.

 

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres opgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We doen ons uiterste best om dit nog vóór verzending aan te passen.

 

 

 

Retourneren

U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, mits de producten onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking verkeren. Retourzendingen die niet aan deze voorwaarden voldoen, kunnen door ons geweigerd worden en leiden mogelijk tot het niet in behandeling nemen van uw retour.

 

Bij retournering bent u zelf verantwoordelijk voor de retourkosten, tenzij het product beschadigd of foutief geleverd is.

 

Na ontvangst en controle van de geretourneerde producten, ontvangt u de volledige aankoopprijs terug. Eventuele verzendkosten voor de oorspronkelijke levering worden niet vergoed, tenzij het om een fout van ons gaat.

 

Indien uw bestelling wordt verzonden naar een pakketpunt en niet binnen de afhaalperiode wordt opgehaald, zal de bestelling retour komen. In dat geval brengen wij €5,95 retourkosten in rekening. Dit bedrag wordt ingehouden op uw terugbetaling.

 

(Let op: onder ‘originele verpakking’ verstaan wij de verpakking die bescherming biedt tegen schade tijdens transport. Verpakkingsmateriaal voor uitstraling, zoals papieren wikkels, is hiervoor niet vereist.)

 

 

 

Gepersonaliseerde producten

Gepersonaliseerde producten en designs zijn exclusief voor u op maat gemaakt en kunnen daarom niet worden geretourneerd of geruild. Dit is conform de wettelijke regels omtrent maatwerk en gepersonaliseerde producten.

 

Indien een gepersonaliseerd product beschadigd is, een fabricagefout bevat of niet overeenkomt met uw bestelling, neem dan direct contact met ons op. Wij zullen dit naar behoren oplossen, bijvoorbeeld door reparatie, vervanging of terugbetaling.

 

 

 

Overige informatie

Het risico van verlies of beschadiging van de producten ligt bij ons tot het moment van levering aan u of een door u aangewezen derde.

 

Wij adviseren u uw pakket altijd in ontvangst te nemen of tijdig op te halen bij het pakketpunt om eventuele kosten of ongemakken te voorkomen.

 

Voor vragen over verzending, levering of retourneren kunt u contact opnemen via onze klantenservice.

Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

 

 

 

Laatst herzien op:

3-7-2025

Dit verzend- en retourbeleid kan van tijd tot tijd worden aangepast. Wij adviseren onze klanten om deze pagina regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van de meest actuele voorwaarden.